Zvláštní schopnosti


Postava může kdykoliv během hraní získat nějakou zvláštní schopnost. Tu přiděluje pouze vypravěč. Některé z nabízených schopností si můžete prohlédnout níže. Postava nemůže mít více, než tři tyto schopnosti.

Zdokonalení těla

  • Instinkty šelmy = Uživatel má základní instinkty zvýšené, dokáže lépe slyšet, vidět či cítit, podobně jako vlkodlaci. Na rozdíl od nich však je zdokonalený i hmat, kde cítí uživatel veškeré vibrace i chuť, kde rozezná přesné složení všeho, co ochutnal.

  • Ovládání bolesti = Uživatel dokáže ignorovat bolest, či si ji naopak způsobit pouhou myšlenkou.

  • Pravda a lež = Schopnost rozeznat pravdu od lži, vidět pravou povahu člověka, rozeznat přetvářku.

  • Zvuková manipulace = Vlastník magie dokáže vytvořit zvukovou vlnu, která způsobí dezorientaci ostatních. Také dokáže napodobovat jakýkoli hlas či zvuk, od hlasu samotného krále až po vlkodlačí vytí.

  • Buněčná regenerace = Schopnost živého organizmu plně obnovit funkčnost zraněné tkáně, kosti... atd. Neplatí na životně důležité orgány, jako jsou srdce a hlava.

  • Diamantová forma = Uživatel dokáže svoji pokožku přeměnit na diamant. Díky neuvěřitelné tvrdosti kůže se stane odolným nejen vůči fyzickým zbraním, ale také vůči většině magií. V této formě je však uživatel velmi pomalý a těžký.

  • Neviditelnost = Uživatel se dokáže být neviditelný a uniknout tak nejen zraku, ale i pachu. Jeho forma je však stále fyzická, může tedy vrážet do objektů a dělat i hluk. Jakýkoli kontakt s člověkem (či jinou rasou) maskování zruší.

  • Přeměna: Dráp = Svévolná proměna v medvěda, možnost komunikovat se savci.

  • Přeměna: Šupina = Svévolná proměna v jedovatou kobru, možnost komunikovat s plazy.

  • Přeměna: Pírko = Svévolná proměna v orla, možnost komunikovat s ptáky.

  • Přeměna: Žábry = Svévolná proměna ve štiku, možnost komunikovat s rybami.

  • Měnič = Uživatel se dokáže měnit do podoby jakéhokoli savce. Ten však nikdy nebude větší/menší, než samotná velikost člověka.

  • Vnitřní archiv = Majitel této magie může svoji hlavu využívat jako knihovnu. Dokáže si vzpomenout na jakoukoli vzpomínku a vybavit si přesně průběh událostí, které jí doprovázeli. Je-li majitel magie sečtělý, dokáže si hravě vzpomenout na přesnou větu v jakékoli knize, kterou kdy četl.

  • Létání = Vlastníkovi magie se vytvoří na zádech pár křídel (přívrženci krále - ptačí, psanci - netopýří) které může využívat k letu. Tato křídla jsou stálá, uživatel si je může poranit.

  • Naprostá imunita = Nositel této schopnosti se stane naprosto imunní vůči jedům (včetně jedu rasy), drogám i nemocem.

  • Ostříží oko = Nositel magie má skvělý zrak, který umožňuje vidět i ve tmě. Dokáže lehce zaměřit svůj cíl i na velkou dálku, ať už kouzlem, či střelnou zbraní.

  • Oko léčitele = Nositel schopnosti dokáže od pohledu poznat nemoci ostatních, zranění, jedy a i kompletní stav. Uživatel také bezpečně pozná, jaké rostliny jsou léčivé a k čemu se dají použít, ačkoliv je nikdy předtím neviděl.

  • Procházení zdí = Uživatel dokáže procházet jakoukoli zdí či zavřenými dveřmi.

  • Jasnocit = Majitel magie dokáže cítit emoce ostatních a dokáže je dotekem mírně pozměnit. Nositelé této schopnosti jsou velmi empatičtí. Uživatel také často cítí negativní emoce bez toho, aby se soustředil, a dokáže určit polohu jejich nositele bez toho, aby dotyčného viděl.

  • Nadlidská síla = Uživatel je daleko silnější a rychlejší než normální lidé, svou silou se vyrovná vlkodlakovi v bojové formě

Ovládnutí moci

  • Atmokineze = Majitel magie dokáže měnit počasí. Extrémní změny ho však stojí hodně energie.

  • Chronokineze = Ovládání času. Uživatel dokáže vrátit hru o jeden příspěvek zpět. Nikdo jiný než on vrácení času nevnímá.

  • Mentální dominance, sugesce, hypnóza = Vnuknutí nějaké myšlenky ostatním, ovládat a manipulovat jejich myslí. Je možné ovládat současně pouze jednu mysl na několik desítek metrů.

  • Ovládání loutek = Dokáže pohybovat jakýmkoli tvorem proti jeho vlastní vůli, jako by byl loutka. Ta však musí být od uživatele na dohled a může být pouze jedna.

  • Právo veta = S touto schopností může uživatel zakázat jakoukoli jinou schopnost ostatních, kterou nebude moci dotyčný v jeho přítomnosti používat.

  • Psychometrie = Schopnost nahlédnout do historie objektů nebo do minulosti osob, kterých se dotkne

  • Uzdravování a oživování = Majitel magie dokáže léčit myšlenkou. Čím větší zranění, tím ho to stojí více úsilí. Také dokáže někoho oživit. Oživení je však velmi namáhavé a způsobí uživateli magie chvilkové bezvědomí.

  • Astrální projekce = Duální možnost existence, při které se astrální tělo odděluje od těla fyzického, cestuje a pak se znovu vrátí zpět. Tělo je během procesu v transu a nelze jej z něj nikterak dostat.

  • Magnetismus = Uživatel dokáže pohybovat s kovovými objekty. Dokáže tak otočit šípy zpátky na útočníka, či vytrhnout myšlenkou protivníkovi zbraně z ruky myšlenkou. Tato magie nefunguje na stříbro.

  • Ochranný štít = Možnost vytvoření matně viditelné "vzduchové bubliny", která brání uživatele před magickými i fyzickými útoky. Štít však nemá neomezenou výdrž, a po jeho proražení chvíli trvá, než jej uživatel opět dokáže vytvořit. Štít je možné i zvětšit a chránit tak větší množství osob, ubírá to však na jeho pevnosti.

  • Pyrokineze = Uživatel dokáže pomocí myšlenky oheň vytvořit a volně s ním manipulovat. Uživatel se stane imunní vůči ohni, avšak tato magie má i svou slabou stránku, kterou je voda.

  • Oživování kreseb = Uživatel dokáže oživit vše co namaluje, od živých i neživých předmětů - pokud to ovšem sám bude chtít. Jednotlivé inkoustové obrázky nakreslí na pergamen nebo jakýkoliv povrch, kde bude inkoust držet, ty se pak s jeho vůlí oživí a zvětší do životní velikosti. Každé oživení ho stojí určité množství energie. Dokáže však vyvolat maximálně tři obrázky, ty se pak po použití mohou vrátit zpátky na papír pro opětované použití. Kresby mají stejnou sílu jakou představují reálně, dají se však zničit jedinou ranou nebo vodou.

  • Příroda = Schopnost manipulovat s přírodou, nechávat růst a schnout květiny, mluvit se zvířaty a rostlinami. Také je možno "oživit" rostliny aby se hýbaly dle vůle sesilatele.

  • Telekineze, levitace = Schopnost pohybovat předměty za pomocí myšlenky, bez dotyku, překonání gravitační síly. Týká se to pouze neživých objektů. Čím větší předmět je, tím více stojí energie s ním manipulovat. Uživatel dokáže i levitovat pár centimetrů nad zemí a tím se přenést nad obtížným terénem.

  • Teleportace = Uživatel se může přemístit na míle daleko a zpět, anebo jen o pár metrů. Čím dál se uživatel teleportuje, tím víc ho to stojí energie. Přemístění může použít jen jednou za dva příspěvky.

  • Hydrokineze = Schopnost ovládat vodu pomocí mysli, formovat ji, možnost dýchat pod vodou. Musí být přirozeně v její blízkosti.

  • Iluze = Schopnost vyvolat iluzi zrakovou i sluchovou.

  • Kopírování schopnosti = Uživatel této magie dokáže použít magii, kterou viděl u ostatních. Může však použít pouze jednu, při použití jiné se předešlá schopnost ztrácí. Kopie magie stojí uživatele stejně jako toho, kdo vyvolal originál. Kopie kouzla je však o něco slabší.

  • Ovládání ledu = Uživatel nikdy nepromrzne. Dokáže myšlenkou z vody tvořit led a ten následně využívat. Jedná se o silnou magii proti vodě, avšak její největší slabinou je oheň.

  • Ovládání sněhu = Majitel této magie dokáže myšlenkou vytvořit sníh, a ani ho to nestojí příliš energie. Ačkoliv sníh může v boji sloužit spíše k zmatení, uživatel dokáže ze sněhu myšlenkou vytvořit dočasná stavení, příkopy či zamaskovat stopy. Uživatel také dokáže proměnit své tělo na sníh a vyvarovat se tak útoku. Tuto schopnost však může využít pouze jednou za dlouhý čas.

  • Ovládání krve = Uživatel dokáže ovládat krev ostatních. Dokáže tak vycítit nemoc. Krom toho, dokáže krev ostatním nahrnout do hlavy, kteří tak mají snížené soustředění. Při zranění uživatel nekrvácí, při zranění soupeře však může donutit nadměrně krvácet jeho. Také dokáže ze svojí či cizí krve vytlačit nežádoucí látky, jako je droga či jed.

  • Ovládání emocí = Pomocí této magie dokáže uživatel měnit emoce svého cíle dle libosti. Nedokáže však vyvolat naprosto opačnou emoci, kterou jeho oběť cítí.

  • Zmenšovač = S tímto kouzlem dokáže uživatel zmenšit jakýkoli neživý předmět do zmenšené verze. Tím se mění samozřejmě i jeho váha. K navrácení velikosti předmětu se ho musí uživatel dotknout, či se dostat z jeho vzdálenosti. Uživatel může zmenšit libovolné množství předmětů.

  • Ovládání světla = Uživatel této magie dokáže vyvolat světlo tam, kde není, či jej uhasit tam, kde je. Při soustředění dokáže uživatel vytvořit naprostou tmu i za bílého dne. Světlo takto vytvořené je totožné se slunečním svitem.

  • Telepatie = Uživatel dokáže číst myšlenky ostatních, dokáže listovat v jejich vzpomínkách. Už od pohledu dokáže telepat odhadnout schopnosti, silné a slabé stránky ostatních.

  • Zamotání jazyka = Vlastník magie dokáže myšlenkou zamotat ostatním jazyk, a ti nedokážou jednoduše mluvit. Zamotání jazyka se však týká i myšlenkové formy. Postižený tak nedokáže komunikovat ani telepaticky. Krom toho, jeho myšlenky se zdají všem ostatním nesmyslné, nelze tak na postiženého uplatnit žádnou psychickou magii.

  • Věcná teleportace = Uživatel magie dokáže přemisťovat věci či zvířata i na velké vzdálenosti. S touto schopností však uživatel nepřemístí sebe či jiného člověka/jinou rasu. Čím větší předmět přemístí, tím je to energicky náročnější. Roli hraje i vzdálenost přemístění.

  • Levitace = Tato schopnost umožňuje uživateli levitovat i několik metrů nad zemí. Uživatel dokáže nechat levitovat i jiné předměty, které jsou poté o poznání lehčí a není problém je přemístit.

  • Metamorfóza = Majitel této magie dokáže proměnit svůj cíl na divokého kance. Tato podoba trvá pouze dva příspěvky a nelze ji využít na stejný cíl víckrát, než jednou za den. Zaútočení na cíl však proměnu na cíl okamžitě zruší.

  • Vymazání vzpomínek = Vlastník této schopnosti dokáže vymazat vzpomínky svému cíli. Vzpomínky postiženého se tak vrátí o dva až tři herní příspěvky zpátky. 

CZ/SK textové RP Famyok 2017
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky